The Murder of My Dreams and Ambitions // カラスと夢と野望
installation・mineral pigment on washi paper・rubbish bin・envelope




installation view
2022. 12
90 × 138 cm


For years, as a result of economic growth and large volumes of food waste produced, Tokyo has been invaded by a huge population of crows.

There are days, I will stare out of my window and observe the crows standing on electric wires. They look like they’re plotting to devour the body of a drunk salaryman or sometimes I feel like they are staring back at me, that they can feel the scent of death in me.
Therefore, while I’m struggling to survive in the capitalist art world, I created an installation piece as a satire of my dying dreams and ambitions.


経済成長と大量の生ゴミの排出の結果、東京はカラスの大群に侵されているという社会問題があります。

いつも部屋の窓から電線の上に立つカラスを観察していますが、カラスが酔っぱらったサラリーマンの体を食い荒らそうと企んでいるように見えたり、時には死の匂いを感じているような目で見つめられているような気がします。
そこで、資本主義にコントロールされたアートの世界で必死に生き抜く一方で、死にゆく夢と野望の風刺として、インスタレーション作品を作りたいと思っていました。



Although Tokyo is known for its metropolitan buildings and cleanliness, sometimes you get to see crows picking up rubbish or drunkards lying on the floor in the morning. I think this is a very realistic reflection of how middle-class people live in such a busy and high-populated city, including me as an artist. Underneath the beautiful buildings of a bustling city, there are many people like crows who keep scavenging the leftovers just to survive.

Therefore, I think it will be interesting to showcase these “crows” to remind us that we shouldn’t let the hectic city life kills our dreams and ambitions, and always remember why and where we started.



東京は都会的で清潔なイメージがありますが、時にはカラスがゴミ拾いをしていたり、酔っ払いが床に転がっていたりする光景を目にすることがあります。これは、アーティストである私を含め、このような賑やかで芸術的な地域に住む中産階級の人々の姿を、とてもリアルに映し出していると思います。

賑やかな街の美しい建物の下には、生きるために残飯を漁り続けるカラスのような人たちがたくさんいますのでカラスのインスタレーションを展示させることで、「 都会の喧騒に夢や野心を奪われないで、自分がなぜ、どこから始めたのかを忘れないでほしい 」 というコンセプトが面白いかなと思っています。





Murder 2
2022. 11
23 × 82 cm
mineral pigment, acrylic ink on washi paper


Murder 9
2022. 11
45 × 27. 2 cm
mineral pigment, acrylic ink on washi paper

Murder 4
2022. 11
22 × 27. 2 cm
mineral pigment, acrylic ink on washi paper

Murder 5
2022. 11
27 × 19 cm
mineral pigment, acrylic ink on washi paper

Murder 1
2022. 11
34. 5 × 50. 5 cm
mineral pigment, acrylic ink on washi paper

Murder 6 & 7
2022. 11
27. 2 × 41 cm
mineral pigment, acrylic ink on washi paper

Murder 3
2022. 11
32 × 41 cm
mineral pigment, acrylic ink on washi paper

Murder 8
2022. 11
27 × 41 cm
mineral pigment, acrylic ink on washi paper

Murder 10
2022. 11
53 × 41 cm
mineral pigment, acrylic ink on washi paper












︎     ︎      ︎
© Nelson Hor Ee Herng