The Wedding Room // ウエディング・ルーム
installation・paintings・paper pedals・diary



installation view
2021. 07
@ Gallery 201


「 Queer art sometimes very much about sex and desire, and this is reflected in clusters of texts about the embrace of unauthorised desires or that examines the production of pornography. 」

- David J.Getsy


However, queer art isn’t always “just” about sex, it’s about intimacy; a longing of acceptance and love; an outlet of being able to vent our frustrations, anger and sadness.


Queer art is an emotional exit.


“ The Wedding Room ” is inspired by my own childhood fantasy. When I was a kid, I always dreamed of having my own wedding, meeting my Prince Charming and having my happily ever after like all the princesses did in their fairytales. I tried to be kind and ambitious, open myself to every possibility, and overcome all the obstacles that stand in my way, but life isn’t a fairytale.


「クィアアートは、時に性や欲望を非常に重視しており、それは、無許可の欲望を受け入れることや、ポルノグラフィの制作を検証する作品の集まりに反映されています。」 しかし、クィアアートはセックスだけではなく、親しみの欲求、受け入れられたいという欲求、愛の欲求、悩みや怒り、悲しみを吐き出したいという欲求でもあります。

クィアアートは、情緒を述べる第三言語なのです。

「 ウエディング・ルーム 」 は子供の頃の夢でした。私は子供の頃、自分の結婚式を挙げることを夢見ていました。プリンセスがおとぎ話に出てくるように、私も白馬の王子と出会って幸せになれると思っていました。私は頑張って優しさや野心を持ち、あらゆる可能性に心を開き、立ちはだかるすべての障害を乗り越えようとしましたが、人生はおとぎ話ではありません。



A Lifelong Companion // 終生の伴侶
2021. 05
33. 3 × 19 cm
mineral pigment, silver leaf, gold leaf on washi paper




I know true love will find you in the end, but the fuck?
2021. 07
18. 5 × 17. 2 cm ( hexagon )
acrylic on wood


I still dream of having my “happy ending” even though I'm aware of reality and that Prince Charming doesn’t exist. Therefore, the wedding room is a reflection of my adulthood’s love life and an escape from reality.

For me, believing your childhood dreams doesn't make you any less of an adult, or more childish. It actually makes you more of an adult because you're able to put the expectations and the negativity of society aside and focus on seeing this world as the best possible version of it. After all, dreams are far prettier than reality.


現実の覚悟ができていても、王子様がいなくても、私はまだ 「 ハッピーエンド 」 を夢見ています。ですから、今回のインスタレーション 「 ウエディング・ルーム 」 は大人になった私の恋愛関係を反映したものであり、現実からの逃避でもあるのです。

子供の頃の夢を信じることは、自分が大人でなくなるわけでも、子供っぽくなるわけでもありません。社会の期待やネガティブな考えを脇に置いて、この世界を可能な限りベストな状態で見ることに集中できるので、むしろ大人っぽくなるのです。どうせ、夢は現実よりもはるかに美しいのです。


installation view
2021. 07
@ Gallery 201




Interviewed by:


newTOKYO: 3人のアーティストの視点にみる、クィアアートは何を表現すべきか?












︎     ︎      ︎
© Nelson Hor Ee Herng